Günümüzde iletişim ağları artık sadece veri iletişimi için kullanılmakla kalmıyor, mevcut altyapı üzerinde multimedya uygulamaları da gerçekleşebiliyor. Kurulan altyapı maliyetlerine baktığımız zaman, kısa sürede giderlerin azaltılarak amortismanının sağlanması, firmalara önemli avantajlar sağlıyor. Yeni nesil sistemlerin gelişimiyle, veri hatları üzerinden ses ve görüntünün aktarıldığı uygulamalar ve video konferans teknolojileri her geçen gün daha da yaygınlaşıyor.
Bu paralelde ses ve IP iletişimi çözümlerimizle sizlere, ayrık yapılardan tek bir ses-video-veri ağına yumuşak geçişi sağlayan, ölçeklenebilir, dağıtık ve güvenilir çözümler sunuyoruz. Ses çözümlerimizle kuruluşların mevcut uygulamalarını geliştirme ve daha etkin kullanma imkanlarını arttırırken, onlar için gelişen teknolojiler paralelinde yeniliklere açık bir platform oluşturuyoruz.
IP Telefonu Çözümleri
IP telefonu mevcut ağlar üstünde ses iletimini sağlamak üzere, standart olarak internet / intranet üzerindeki hemen hemen tüm uygulamaların referans ve taşıyıcı olarak kullandığı İnternet Protokolu (IP) teknolojisini kullanır.
IP Telefonu çözümleri, entegre bir iletişim altyapısının oluşumu ve IP üzerinden yüksek kalitede ses iletişimi sağlanabilmesi için veri, ses ve görüntünün ortak tek bir ağ üstünde olmasını gerektiriyor. IP Telefonu çözümleri kuruluşların, bütünleşik ağların faydalarını verimlilik artışı, iş esnekliği ve azalan işletme maliyetleri olarak fark etmelerinde büyük katkı sağlıyor. IP Telefonu çözümlerinde büyük kampüslerden, şubelere, küçük ofislerden orta boy işletmelere kadar geniş bir yelpazedeki ihtiyaçları ölçekleyerek karşılayabileceğiniz IP tabanlı donanımlar seçmeniz mümkün.
IP Telefonu çözümleri beş ana başlık altında toplanabilir:
Altyapı
Altyapı bileşeni;
I. Anahtarlamalı Telefon Ağı Giriş noktaları ( Public Switched Telephone Network Gateways – PSTN Gateways ),
II. Analog telefon desteği ve dijital sinyal işlemcisinden ( Digital Signal Processors Farms – DSP Farms ) oluşur.
Altyapıda kullanıcı tarafında kullanılan cihazlar; masaüstü telefonlar, yazılım olarak multimedya kişisel bilgisayarların işletim sistemleri üzerine kurulabilen “soft” telefonlar ile görüntü aktarımı ve web erişimini mümkün kılan LCD renkli / siyah-beyaz ekranlı masaüstü telefonlardan oluşan geniş bir yelpazeye sahip. Ayrıca altyapıda geleneksel PBX, sesli mesaj (Unified Messaging) ve dizin sistemleri ile entegrasyon için gerekli arabirimler yer alıyor.
IP Telefonlar
IP Telefonları ağınızın güç avantajını kullanacağınız aynı zamanda iş telefonunuzdan almayı umduğunuz faydayı ve kullanım kolaylığını sağlayacak şekilde tasarlanmış akıllı iletişim cihazları serisidir. IP ortamında, her telefonun ethernet bağlantısı vardır. IP telefonda geleneksel bir telefonda bulmayı umduğunuz tüm özelliklerin yanı sıra, internet erişimi sağlayabilmek gibi daha karmaşık özellikler de bulunuyor.
Çağrı Yöneticisi
IP Telefonu Sistemi’nin kalbinde, yazılım temelli arama işlem ajanı çağrı yöneticisi (call manager) bulunur. Çağrı yöneticisi, yazılımı kuruluşun paket telefon ağının elemanları olan IP Telefonların, medya işlem aygıtlarının, IP üstünde ses giriş noktaları (VoIP gateways) ile çoklu ortam uygulamalarının özelliklerini ve kapasitelerini arttırıyor. Bunlara ek olarak birleştirilmiş mesajlaşma (unified messaging), çoklu ortam konferansları (multimedia conferencing), çağrı merkezleri (collaborative contact centers) ve etkileşimli çoklu ortam yanıt sistemleri (interactive multimedia response systems) gibi veri, ses ve görüntü servisleri çağrı yöneticisinin uygulama programlama arayüzleri (application programming interface – API) ile entegre çalışabiliyor.
Mesajlaşma
Bütünleştirilmiş mesajlaşma (Unified Messaging Sistemleri), gerek telefonunuz, gerekse mevcut kişisel bilgisayarlarınız vasıtasıyla tüm mesaj, ses, e-posta, faks ihtiyaçlarınızı karşılayabildiği gibi, genişleyen organizasyonunuzu ve çalışanlarınızın üretkenliğini optimum iş iletişimlerini sağlayarak müşterilerinize iyi hizmet sunma olanağı veriyor. Bu çözüm grubu, bütünleşik mesajlaşma ve personel üretkenliği temin ederek, iletişimin çabuk ve sorunsuz bir hale gelmesini sağlarken, bu şekilde mevcut rutin işlerinize daha fazla zaman ayırmanıza imkan tanıyor.
Ses Kutuları Çözümleri
Ses Kutuları (VoIP Gateway), IP Telefonu çözümü kadar bütünleşik hizmetler sunmasa da geniş alan ağlar üzerinden bu çözüm ile VoIP veya VoFR iletişim sağlamak yaygın ve firmaların telefon / faks giderlerini azaltması açısından son derece uygun sistemlerdir. Aslında bu çözüm, IP Telefonu sisteminin bileşenlerinden biri olan “Altyapı” başlığı altındaki ürün mimarisini de kapsıyor.
Günümüzde ses ve veri sistemlerinin aynı kutu üzerinden sağlanabildiği tümleşik sistemlerin yanı sıra, yine ses ve veri paketlerinin farklı kutularda işlendiği ayrık sistemler ile ses iletişimi sağlanması mümkün.
Başarılı olmak için çalışanlarınız, müşterileriniz ve iş ortaklarınız arasındaki iletişim hatlarını açık tutmanız gerekir. İnsanlar, birçok farklı şekilde çalışır; bu, telefonla, e-postayla, anında mesajlaşmayla veya video konferans ile olabilir. Nasıl iletişim kurarsanız kurun, şirketinizin büyümesi ve ayakta kalabilmesi için iş süreçlerinizde sorunsuz çalışan bir teknolojiye gereksinim duyarsınız.
Büyük ve küçük şirketler, tüm iletişimlerini (veri, ses ve video) tek bir Internet Protokolü (IP) ağına taşımalarına olanak tanıyan "yaklaştırılmış" ağlara dönüyor. Yaklaştırılmış ağ, çalışanlarınızın birlikte daha kolay çalışmasını ve her konumda verimli olmalarını sağlar. Bilgiye gereksinim duyulduğu zamanda ve yerde ulaşılabilir; bu nedenle, müşterilere daha iyi hizmet verebilirsiniz. Yaklaştırılmış bir ağla, müşteri bağlılığını geliştirebilir, karlılığı artırabilir ve sonuçta maliyetlerinizi daha verimli bir şekilde yönetebilirsiniz.
Cisco, yaklaştırılmış bir ağ uygulamanıza, işletmenizi dönüştürmenize ve çalışanlarınıza, başarılı olmaları için gereksinim duydukları araçları sağlamanıza yardımcı olacak güçlü çözümler sunar.
Ses ve Verilerin Tek Bir Ağda Olmasının Yararları
Cisco Unified Communications, tüm ses ve veri iletişiminizi tek bir yaklaştırılmış ağa taşıyarak, çalışma şeklinizi önemli ölçüde geliştiren bir altyapı oluşturur. Teknoloji, size ve müşterilerinize en uygun şekilde çalışmanıza olanak tanır. Çalışma yöntemleri kablolu ve kablosuz telefonlar, e-posta ve faks, video konferans ve iletişim merkezleri olabilir. Bunların hepsi aynı ağ üzerindedir.
Cisco Smart Business Communication System, Cisco Unified Communications ürününü sizinki gibi işletmelere taşır. Özellikle küçük işletmeler için tasarlanan çözümün dağıtımı ve kullanımı kolaydır ve çözüm, işletmenin büyümesine olanak tanır. Yerel iş ortakları aracılığıyla sağlanan ödüllü destek ve kolay finansman, çözümü tamamlar.
Maliyetleri Denetim Altında Tutun
Büyüyen işletmeler sürekli olarak daha fazla işi daha az kaynakla gerçekleştirmek ister. Cisco Unified Communications ile tüm ses, veri ve video iletişimlerinizi bir araya toplayabilirsiniz. Tek bir ağı yönetmek, ayrı ağları yönetmekten hem daha düşük maliyetlidir, hem de daha kolaydır. Cisco Unified Communications aşağıdakileri yapmanıza olanak tanır:
· Ağınızı, ofisleriniz arasındaki görüşmelerde kullanabileceğiniz için uzak mesafeli görüşme ücretlerinden tasarruf edersiniz
· Dahili telefonları nakletme veya değiştirme maliyetlerinizi azaltırsınız
· Sisteme yeni bir yer eklerken zamandan tasarruf edersiniz
Daha Verimli Olun
Günümüzde müşteriler sorularına ve sorunlarına her zaman hızlı yanıt verilmesini beklemektedir. Cisco Unified Communications, her zaman, her yerden hizmet verebilmeleri için çalışanlarınıza mobilite ve esneklik sağlar. Çalışanlarınız ofisten veya evden, bir otelden veya bir Internet kafeden çalışsalar da doğru kişilere ulaşabilir, sorunları çözmek ve müşterileri yanıtlamak için gereksinim duydukları bilgilere erişebilirler. Hareket halindeki çalışanlar:
· Ofislerinde sahip oldukları araçlara ve kaynaklara erişmek için Internet bağlantısı olan her yerden şirket ağıyla güvenli bir şekilde bağlantı kurabilirler
· Dizüstü bilgisayarlarından veya cep telefonlarından, ofisteymiş gibi bir çağrıyı yanıtlayabilirler
Müşterilerinize Daha İyi Hizmet Verin
İş iletişimi, her zamankinden daha hızlı ilerliyor ve müşteriler hızlı yanıtlar bekliyor. Bir soruya veya çağrıya ne kadar hızlı yanıt verirseniz, müşterilerin memnuniyeti de o kadar fazla olur. Çalışanlar, müşteri bilgilerini eksiksiz bir şekilde, derinlemesine gördüklerinde işletmeniz rekabette bir adım öne geçmiş demektir. Cisco Unified Communications ile çalışanlarınız kişilere, bilgilere ve iletişim araçlarına çalıştıkları yerden veya iletişim kurma biçimlerinden bağımsız olarak anında erişebilir. Cisco Unified Communications aşağıdakileri yapmanıza olanak tanır:
· Telefon sisteminizi ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sisteminizi bir araya getirerek bir müşteri aradığında, çalışanların telefonlarında veya bilgisayarlarında açılan bir pencere tüm müşteri bilgilerini görmelerini sağlar.
· Bir telefon numarası birden çok telefonda eşzamanlı olarak çalar; böylece çalışanlar hiçbir zaman çağrıyı kaçırmaz.
Tek Bir Ağ
Cisco Integrated Services Router, ofislerinizi Internet'e ve diğer ofislerinize bağlar. Her bir ofiste, Cisco yönlendiricisi bir
Cisco Catalyst® anahtarına bağlanır ve tüm telefonlarınız, uygulama ve e-posta sunucularınız, kablosuz cihazlarınız ve güvenlik sistemlerinizle ağlar oluşturulur.
Önemli Çağrı Hizmetleri
"Çağrı yanıtlama"; çevir sesi, çağrı aktarma, bekletme, konferans, çağrı park etme gibi her gün kullandığınız telefon hizmetlerinin temelini oluşturur. Cisco Unified Communications Manager Business Edition, Cisco Unified Communications Manager Express ve Smart Business Communication System, şirket ağınızda telefon sisteminizi çalıştırabilmeniz için yüzlerce başka özelliğin yanı sıra bu temel telefon özelliklerini de sağlar.
· Cisco Unified Communications Manager Business Edition ses, video, mobilite ve mesajlaşmayı tek bir platformda bir araya getirir ve her bir uygulama için birden çok sunucu çalıştırma gereksinimini ortadan kaldırır. En çok 500 çalışan ve beş uzak konuma sahip işletmeler için tasarlanmıştır.
· Çağrılarınızı daha fazla korumak için Cisco, Cisco Unified Survivable Remote Site Telephony (SRST) ürününü geliştirmiştir. Cisco Unified SRST, gerektiğinde şubelerinizden birindeki çağrı yanıtlama görevini devralabilir; böylece, telefon sisteminiz çalışır durumda kalır.
Zengin Özellikli Sesli Posta
Cisco sesli posta, çalışanlarınızın mesajlarını daha iyi yönetmesine yardımcı olarak, ofiste ve ofis dışında daha hızlı yanıt verebilmelerini ve daha verimli olmalarını sağlar. Çalışanlarınız sesli postalarını telefon aracılığıyla veya PDA veya dizüstü bilgisayarlarından alabilir. Tümleşik mesajlaşma ile sesli postalarını ve Microsoft Exchange veya IBM Lotus Notes kullanarak fakslarını e-posta eki olarak alabilirler. Cisco, sesli posta için birkaç farklı seçenek sunar:
· Cisco Unity® Express, küçük işletmeler için yerleşik sesli posta, entegre mesajlaşma ve robot operatör hizmetleri sağlar. VoiceView Express, telefon ekranınızı kullanarak sesli mesajlarınızı görüntülemenizi sağlar.
· Cisco Unity Connection, en çok 3000 kullanıcının bulunduğu şirketler için sesli mesajlaşma, entegre mesajlaşma, ses tanıma ve çağrı yönlendirme kuralları sunar.
· Cisco Unity Unified Messaging, daha büyük kuruluşlar için sesli posta, entegre mesajlaşma ve tümleşik mesajlaşma ve akıllı sesli mesajlaşma olanaklarını sunar.
Video İletişimleri
Cisco Unified Communications ile iletişiminize video eklemek, bir telefon görüşmesi yapmak kadar kolaydır. Uzak ofislere seyahat etmek için zaman ve para harcamak yerine, iş arkadaşlarınızla, müşterilerinizle ve iş ortaklarınızla yüz yüze görüşmeler yapabilirsiniz.
· Cisco Unified Video Advantage, çağrılarınıza video telefon özellikleri sağlayarak iletişim deneyiminize görüntüyü de ekler.
· Cisco Unified MeetingPlace Express, sesli konferansı bir sonraki düzeye taşıyarak Web, ses ve video özelliklerinin bir araya geldiği zengin medya konferansını sağlar. Ayrıca, katılımcıların kullanımı kolay birleşik Web arayüzünden bilgileri paylaşmalarına da olanak tanır.
Sonraki Adımlar
Cisco Unified Communications, işletmenize verimli, esnek, yüksek kaliteli ses ve veri iletişimine sahip olması için gerekli tüm araçları sağlar. Bu gelişmiş teknolojilerle, şirketiniz, boyutu ne olursa olsun kendisini büyük oyunculardan biri olarak tanıtabilir.
Bu çözümden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmak için Cisco, Smart Business Roadmap ürününü geliştirmiştir. Smart Business Roadmap, iş gereksinimlerinizi karşılayan bir teknoloji çözümü uygulamanıza yardımcı olur. Cisco satıcınız, ağ altyapınızı oluşturmak ve hazır olduğunuzda yeni hizmetler eklemek için sizinle adım adım çalışabilir.